به گزارش شهرآرانیوز، ۲۷ فروردین ماه بود که محسن داوری فرماندار مشهد در دستورکار رسمی از نخستین جلسه شورای اداری شهرستان، به همه مدیران دستگاههای اجرایی تکلیف کرد تا در جلسات دیدار مردمی وی که هر هفته به صورت مرتب در روزهای دوشنبه و سهشنبه برگزار میشود، حضور فعال داشته باشند.
فرماندار مشهد در آن جلسه تأکید داشت که ملاقاتهای چهرهبهچهره و دیدارهای بیواسطه، فرصت مناسبی است تا به آن دسته از مطالبات مردم که در پیچوخم مکاتبات اداری و بروکراسی سازمانی گرفتار شدهاند، با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی شود. بر همین اساس، صبح امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه)، دیدار مردمی هفتگی فرماندار مشهد با اقشار مختلف مردم با حضور مدیران و نمایندگان هفت دستگاه اجرایی همچون شهرداریها، شورای هماهنگی بانکهای استان، سازمان تأمین اجتماعی، کمیته امداد امامخمینی(ره)، نیروی انتظامی و ادارهکل تعاون برگزار شد.
پیش از هر چیز، باید بگویم که دوشنبههای ملاقات مردمی با همه ابعاد و گستردگیهایی که دارد، فقط بخشی از سهراه ارتباطی فرماندار با مشهدیهاست و به موازات ساختمان فرمانداری در خیابان پاسداران که هر هفته در روزهای دوشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر، میزبان فوجی از اقشار مختلف زائران و مجاوران است، سهشنبه هر هفته نیز یکی از مساجد حاشیه و سطح شهر از نوع دیگری میزبان این جلسات دیدار بیواسطه هستند. علاوه بر این، طرح شهید اصلانی هم سومین راهی است که براساس آن، فرماندار مشهد بدون هیچ نوبت قبلی و ملاحظهای، با مردم ملاقات میکند تا مطالباتشان را بشنود یا خود در لحظه به هر چالش پاسخ بدهد یا بیمعطلی از مدیر مربوطه پیگیری کند.
شاخصترین ویژگی این جلسات، گستردگی طیف مطالبات افراد است؛ به گونهای که از ابتدا با یک مرور سریع میتوانید افرادی را ببینید که یا با شهرداریهای مناطق مناقشه حقوقی دارند یا زوج جوان متقاضی طرح جوانی جمعیت هستند یا با یک صنف یا اتحادیه خاص به چالش خوردهاند یا پیگیر راهاندازی انشعابات خود هستند یا حتی به عنوان زن سرپرستخانوار درخواست مساعده، تسهیلات بانکی یا فرصت شغلی دارند. هر فرد هم پیش از طرح مطالبه، خواسته خود را مکتوب میکند تا پس از آن، بیمعطلی به دیدار فرماندار مشهد برود.
محسن داوری فرماندار مشهد در حاشیه این جلسه به خبرنگار شهرآرانیوز میگوید: این نشست، چهارمین دیدار مردمی امسال است که در امتداد برگزاری ۴۸ نشست در سال گذشته، راهبرد نشست بیواسطه و چهرهبهچهره با مردم را دنبال میکند. البته به موازات شکلهای دیگر ارتباط مردمی، در قالب این دیدارها تلاش داریم تا نفع دوطرفه به مردم و دستگاههای اجرایی برسانیم؛ زیرا بسیاری از این مطالبات، مدتهاست که در گیرودار مکاتبات اداری و بروکراسی سختگیرانه برخی دستگاههاست و با رسیدگی مستقیم به آنها، هم باری از دوش نهاد مربوطه برداشته میشود و هم کار مردم به سرانجام میرسد.
وی میافزاید: در وعده دیدار امروز به درخواست ۱۳۶ نفر رسیدگی شد تا این افراد به شمار بیش از ۸ هزار نفر مراجعهکننده در سال ۱۴۰۲ افزوده شوند. بهطورکلی هم حدود ۲۰ درصد از مطالبات در حوزه مسائل حمایتی، ۲۰ درصد در عرصه تسهیلات، ۳۰ درصد مربوط به بخش اشتغال و مابقی مطالبات در عرصه ساختوساز است.